Online adverteren is een waardevol middel om snel bezoekers te krijgen naar je website of webshop. Je kunt jouw marketingbudget inzetten voor branding of voor concrete omzet en winst. Wij focussen ons met name op dat laatste. Op die manier kunnen wij exact laten zien wat jouw geïnvesteerde euro je precies oplevert.
In het kort is een online campagne een mix van marketingkanalen om jouw bedrijfs- en marketingdoelen te behalen. Daarbij is voor ieder marketingkanaal, bijvoorbeeld Ads of Facebook Ads, een eigen strategie bedacht, met specifieke uitingen (denk daarbij aan banners en content).
Vervolgens definiëren we verschillende KPI’s per onderdeel van onze marketingaanpak. In overleg met jou bepalen we welke levels gehaald moeten worden op het gebied van:
– Aantal bezoekers naar je website per maand
– Het Conversiepercentage;
– Omzetdoelen;
– ROAS (return on advertising spent);
Wat betekent ROAS? Roas is een marketingformule die de effectiviteit van een advertentiecampagne meet. Het model helpt ons om te bepalen welke advertenties goed werken en of we een goede return on investment behalen. De formule ziet er alsvolgt uit:
Conversiewaarde/omzet – kosten= Return on advertising spent
Stel dat je een dagelijks marketingbudget op Facebook hebt lopen van 200 euro. Haal je daar structureel zo’n 400 euro omzet per dag mee, dan is je ROAS 2. Voor iedere 2 euro die je uitgeeft, krijg je dus 4 euro terug. Wat wij doen is continue de ROAS monitoren en door middel van tests proberen de ROAS te verbeteren. Zodra de resultaten goed zijn te noemen over een periode van 30 dagen, dan zullen we aanbevelen om meer budget in te zetten, om zo naar het volgende niveau te gaan qua omzet.
Wat wij verstaan onder een concurrentieanalyse is het in kaart brengen van concurrenten in jouw markt. We gaan na welke concurrenten op welke kanalen adverteren, welke ads zij inzetten, welke content ze publiceren en hoe hun salesfunnel is opgebouwd. Ook hebben we tools om te bepalen welke vormen van traffic zij inzetten om gevonden te worden door de doelgroep. We sluiten aan bij wat werkt, en vinden dus niet het wiel opnieuw uit.
Op basis van al deze data kunnen wij een goede inschatting maken van het slagen van jouw campagne en kunnen we laten zien welk marktaandeel je kunt veroveren in de markt.